tirsdag den 11. juli 2023

1.del- ferie☀️

Som skrevet den anden dag, så har vi i vores første ferieuge været på Bornholm.

Jeg har ikke været der siden jeg gik i 7 klasse, hvor vi var afsted med skolen. Derfor havde jeg også en plan om,at vi skulle forbi nogle af de steder,jeg var dengang.

Vi havde lejet et sommerhus ved Dueodde,tæt på den fineste strand.

Der var ikke høj sol - men kun ganske lidt regn og lidt blæst. Det passede os nu fint eller i hvertfald manden og jeg😉for så var det ikke for varmt på turene.

Vi havde selvfølgelig både gåture på stranden og var også ude at bade flere gange( vandet var lidt koldt🥶)


                                   Duodde strand


      
                                 Ved Snogebæk 


Ud over stranden var der også meget andet at se.

Bornholmer Tårnet- Duodde:

 Vi fik læst en masse og selv om det meste var kendt historie stof, så er det altid godt at få opfrisket. Ligeledes var vi oppe i tårnet/-ene (det ene 39 meter og det andet 70 meter) Som der nok ikke er tvivl om, så var der mange trapper.😅  Jeg er ikke vild med højder, men hold op for en fin udsigt.


                        Udsigt fra tårnet 70 meter

Bunker- Duodde:

Det var mest drengene der ville se dem, bunkerne, så derfor gik de og jeg afsted for at finde de to bunker.

Den ene var lettere tilgængelig og kunne nemt ses. Den anden lå lidt væk fra vejen, godt gemt med træer og ukrudt omkring. Vi var i Hanstholm sidste sommer, hvor der er flere bunkere. De to her blev aldrig færdig, fordi der ikke alligevel var et behov, men vi kunne sagtens se, de blev bygget efter samme koncept.



Fortsættelse følger............

                                 God aften🌸

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....