fredag den 20. januar 2023

Strik- projektet færdig

Jeg er vild med tasker, ikke så meget de tasker man kan købe,(ikke fordi der er noget galt med dem) men mere de hjemmelavede. Mest fordi de jo er specielle og ikke andre har en magen til.🙂

Noget af det garn der lå i min inspirations kurv er derfor nu forvandlet til en taske.





Jeg har strikket med 3 og 4 tråde alt efter hvilket garn det er. Både røde- og orange farver.

Tasken er strikket på rundpind nr.8. Er strikket med tern- 5 ret og 5 vrang. Jeg har brugt både uld- og bomuldsgarn. Kun garn jeg havde i forvejen.

Bunden er strikket i glatstrik med jutegarn og det er kanten foroven ligeledes.

Båndet til at lukke tasken med er hæklet med 2 farver-som en tømme. 

Da jeg har erfaret at en strikket taske ikke er så holdbar uden foer-Fandt jeg noget stof jeg havde liggende(rød med små blomster) og syede i som foer. Jeg fandt også et par gamle børneshort,som ingen ville bruge og syede stropper af stoffet.Stropperne er så lange, at jeg kan bære tasken på skulderen.

Jeg bliver glad,når jeg ser på farven og er også ret glad for tasken.

                             God weekend 🌸

2 kommentarer:

  1. Det er virkelig en glad taske! Tillykke med kreationen. Og god weekend til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak🙂- Jeg er også allerede rigtig glad for den. Er vild med skrappe farver.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....