mandag den 2. januar 2023

Strikket bluse.

 Så blev trøjen/blusen til min mand endelig færdig 👏


Det har bestemt taget sin tid, (men der har også sneget sig et par ting eller tre ind imellem) nu er den ihvertfald færdig og mangler bare en vask, så er den klar til brug.

Kan fornemme på manden at det bliver en hjemmebluse(tsk,tsk, nu har man knoklet og så er det takken) 😂 Nej,helt i orden, den var sjov at lave- alt er reste garn,så ingen ny indkøb og det er vel i sig selv også en slags bedrift.

Alt er strikket pånær rundt om halsen,der er der hæklet en lille kant, da han ikke ønskede den anderledes.

Jeg har ikke brugt en opskrift- har kun set, hvor mange masker der normalt benyttes til en bluse til mænd og så målt mig frem. Dette har selvfølgelig også betydet, at der har været "lidt" trævlen op og strik påny- men det giver jo også læring.

Den er strikket ret på alm strikkepinde str 4 og ærmerne er strikket på rundpind.- Det giver sammen med de forskellige garn- farver og typer et fint spil,syntes jeg.




     
  -Både forfra og bagfra- beklager spam,men jeg er selv ret tilfreds med den😁

                                 Fortsat god aften🌼


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....