fredag den 27. januar 2023

Fredag- fridag.

 I dag har jeg haft en fridag fra arbejde - som jeg nyder helt ud i storetæerne.

Jeg kom til at tænke på hvor taknemmelig, jeg er for det hele. Her tænker jeg ikke kun i det store perspektiv, som livet og min familie, men også ned i de mindre ting. De ting, som man måske kun bemærker flygtigt eller måske nogle gange kommer til at tage for givet.

Det her med at være tilstede i nuet-mærke og ligge mærke til det hele- er jeg taknemmelig for.

Taknemmelig fordi:

-Jeg kan gå en tur med hunden.

-Nyde naturen.

-Nyde årstiden- i dag den skønneste sol.

-Nyde den larmende stilhed 

-At være tilstede i nuet.





Imens jeg gik, kom jeg til at tænke på:


"At være i nuet hvert minut        

Indtil livet det er slut 

Kan være meget værd 

Men også pokkers svært

At nyde nuet i et sekund 

Håber jeg alle er forundt"


                  Dejlig fredag til jer🌸


2 kommentarer:

  1. Åh, det kan jeg godt lide. Ja det er en af de svære ting at lære. Vi vil så gerne blive hængende i dagen i går eller tage forskud på i morgen, men i dag er altså det, vi har.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....