onsdag den 1. november 2023

Hækling - grydelapper

 Lykken er 

Hjemmelavede grydelapper........❤️

Jeg fik hæklet er par grydelapper- i lysegrønt bomuldsgarn 8/8.  Hæklenål str. 6 . Jeg har hæklet med dobbelt fastmasker. For at gøre dem kraftige,så de bedre kan modstå varmen,blev de hæklet med dobbelt garn.

De er afprøvet,vasket og givet til sønnike.👍

Jeg har kun hæklet ganske få projekter gennem tiden,så et par grydelapper var et godt projekt for mig.

1.række- 26 luftmasker.

2. række- fastmasker i hver luftmaske.

3.række- fastmasker i både forreste og bagerste maskelænke.

Fortsæt med række 3. indtil de har rette størrelse.

Fastmasker i bagerste maske rundt om grydelappen som kant og stroppen hækles i hjørnet af grydelappen med 10 luftmasker som hækles fast på grydelappen.

                             Dejlig onsdag 🍁

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....