tirsdag den 31. oktober 2023

Spøgelser-hækl.

 Lykken er

- lidt (u) hygge...........❤️

Vi går ikke meget op i Halloween, men lidt pynt er fundet frem. Mine 2 Halloween lysestager,som yngste søn gav mig på et tidspunkt.

Lidt troldegrene med 👻,som er hæklet.

Spøgelserne er nemme at hækle.

1. Slå 10 luftmasker op.

2. hækl fastmasker i alle luftmasker,vende med 1 ekstra luftmaske.

3-6. Der hækles fast masker, i bagerste enkelte maskelænke, vend med en luftmaske.

7-10.Begynd indtagning- i stedet for at hækle i første maske starter man i 2.maske først på rækken. Til slut på rækken hækles de 2 sidste masker sammen.

Forneden er lavet picot kant.

Brugt sort garn til øjne,som er syet,ligesom munden,hvor der er brugt rødtgarn.

Jeg har også lavet nogle små spøgelser- der har jeg bare hæklet færre rækker inden indtagningerne.

Ligeledes har jeg hæklet 2 stk. hvor jeg har hæklet i begge masker i stedet for kun bagerste maskelænke.

Her er hele spøgelses familien.

God fornøjelse, hvis du har fået lyst til at prøve.    

-Desværre havde jeg ikke garn til flere, da det hvide garn slap op,men sådan er det jo med reste garn☺️

                                    God tirsdag🍁

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....