torsdag den 11. juli 2019

Syning- klude♡

Hvis der er noget jeg er glad for, så er det genbrug.(dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide nye ting, for det kan jeg bestemt) Men jeg synes der er skønt at kunne genbruge ting/tøj. Enten ved at jeg selv genbruger det til andre formål eller aflevere det i genbrugscontaineren, så andre får glæde af det.
I sidste indlæg skrev at jeg manglede klude og derfor havde været i gang med hækle nålen.
Klude kan man(jeg) ikke få for mange af ,så da jeg alligevel havde noget gammelt og temlig slidt tøj liggende blev der syet lidt ekstra klude.

Fordelen er, at her behøver man ikke tænke så meget på om syningen er helt lige eller ej. 😉

1. Find reste bomuldsstof eller stof fra gammelt tøj du ikke længere kan bruge.

2.klip stoffet i □ kanter(alt efter hvor stor du ønsker kluden.)

3. Lig de to stykker stof oven på hinanden, vrang mod vrang og stik kanten sammen.
Evt. Med siksak sting eller anden kantsting.
Syes på maskine eller i hånden alt efter temperament.

                                                           God fornøjelse♡

4 kommentarer:

  1. Det var smart - det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Så den ide snupper jeg lige, vi mangler nemlig vaskeklude pt...:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, klude kan man altid bruge og slidt tøj har man ofte (på et tidspunkt)når man har børn.
      God aften😊

      Slet
  2. Smart! Og noget hurtigere end at hækle! Tror jeg må i gemmerne, har garanteret noget tøj jeg ikke bruger længere :)
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, bestemt hurtigere end hækle nålen.
      Jeg ligger tøjet til side, (oftest børnenes)når jeg kan se det er ikke kan eller bliver brugt mere. Så har jeg til at lave en stak klude ved behov.
      God weekend😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....