torsdag den 25. juli 2019

Genbrug- lille garntaske♡

Apropos sidste indlæg så lokker det skønne vejr til ude aktiviteter. Det kunne eks. være en tur til stranden.
Jeg synes det er skønt ved stranden, men hvis jeg skal bade, skal jeg helst kunne se, hvad jeg træder på i havbunden. Tillgengæld elsker jeg  at medbringe enten hækle- eller strikketøj og bare sysle.
For at der ikke kommer alt for meget sand i garnet, har jeg lavet denne taske(man kunne evt. også medbringe campingstol, som jeg viste i forrige indlæg, så kan man også holde garnet forholdsvis sandfri)men tasken er lettere at bære😉


Til tasken er der brugt:
Stof fra en dug.(som jeg har fundet i en genbrugsbutik)
Bånd (faldskærms line)
Sytråd.
Jeg klippede et stykke □ stof .
Jeg målte efter en taske som jeg har fået da jeg var til "Alt for damerne" løb, fordi jeg synes det var den rette størrelse.
Der er mange opskrifter på nettet til, hvordan en taske syes.
Jeg har lavet den på denne måde:
1.zigzaggede alle kanter.
2.Syede stoffet sammen i siderne, ret mod ret.Jeg lavede bund i tasken ved at sy hen over hjørnerne. Her har jeg klippet selve hjørnet af.

4.Syede hanke i(kun på bagsiden af stoffet.)
5.Bukkede kanten om, lavede en løbegang til båndet.(lavede to små knaphuller til båndet.) Jeg har brugt en snore lås, som jeg havde i gemmerne.

 Lidt hjerter på hanken, fordi jeg er vild med hjerter.♡♡♡


                                                             God fornøjelse.♡


2 kommentarer:

  1. Hvor er den sød - og sikker noget lækkert stof. Er løbegangen over hvor hankene er fæstnede? Den ser meget praktisk ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.😊
      Jeg er også vil med stoffet. Tasken er meget praktisk, hvis man gerne vil have syslerier med på tur. Jeg synes tit(hvis jeg har en åben taske )at garnet ryger op og evt.på jorden, det slipper jeg for nu.😊
      Jeg syede hankene/stropperne på,før jeg bukkede stoffet ned og syede løbegangen.
      God aften.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....