søndag den 7. juli 2019

Hæklerier-klude♡

Så er der igen gået en rum tid med alt muligt andet end bloggen og det kreative univers.
Lige nu er der ved at være lidt mere ro på arbejdsfronten.Ikke fordi jeg holder ferie(Der går et par uger endnu) men fordi mange andre gør, specielt alle dem der fylder min mailbakke med alt muligt der skal tages stilling til hver dag.😁
Så lige her i pusterummet kommer energien til kreative udfoldelser igen.

Sommerferien er startet for resten af familien, hvilket gør at der er helt stille om morgenen og lidt tid til at hækle et par omgange.Skøn start på dagen.

Jeg har nu også været i gang med hækle nålen af nød. Mine klude er ved at være godt slidte, så nye må der til.


Jeg har denne gang hæklet dem i dobbelt garn,to forskellige farver(synes effekten er rigtig fin), men håber også holdbarheden er lidt længere end når det er med en tråd.
Ulempen kan være de er lidt svære at vride vandet af (Hvis nogen har udfordringer med fingrene)
Service info:-Jeg har nu afprøvet dem og det virker umiddelbart ikke som et problem.

Hvis man tænker de er for kraftige kan man bare lade være med at lave kluden for stor.

Jeg har brugt bomuldsgarn 4/8.
De tre af kludene er lavet med 50 luftmasker.
Den sidste med 55 luftmasker.
Jeg har hæklet, indtil jeg synes de har passende størrelse(det er helt op den enkelte)

Mønsteret:
1. Hæklet med fastmasker men i bagerste maske.
2.Hæklet  med fastmasker, men i forreste maske.
3.Hæklet med fastmasker, skiftevis 2 fast masker i begge masker og 2 fastmasker i forreste( det kan man vist kalde et roderi mønster😉)
4.Hæklet med alm. fast masker.
Kludene er nemme for begyndere.

                                        Rigtig god fornøjelse♡

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....