lørdag den 20. juli 2019

Genbrug-Bordskåner.

For et stykke tid siden lavede jeg stofgarn af dynebetræk og har så nu endelig fået brugt det.Da det er kraftigt er det super til det planlagte nemlig bordskånere.

Jeg har lavet en firkantet og to runde, synes de runde blev pænest.
Den firkantede bordskåner slå jeg 25 lm masker op, derefter fm. Hæklenål str 6.
Jeg lavede en kant med en anden farve stofgarn(fm)

De runde bordskåner startede med 5 lm og derefter fm med øgning i løbet ad omgangende. (Den lille runde er med 10 omgange, den store med 14 omgange.Hæklenål str. 6.
Kanten på de runde er med bomuldsgarn (2 omgange med fm)
Pga at det er stofgarn er bordskånere tykke og derfor gode til at skåne bordet.

Jeg har tidl. lavet andre ting med stofgarn.Som bla. kan ses  her,her og her

Her til sidst må I lige se vores squash, de vokser lystigt og denne var blevet ekstra stor.

Vi har haft pause fra køkkenhaven et par år, men i år er der kommet gang i den igen og det nyder vi alle.

                                                      God lørdag♡

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....