mandag den 14. januar 2019

Lette hæklerier- grydelapper ♡2♡


- altså de der grydelapper. Jeg lovede min store datter for snart længe siden at jeg ville lave et par grydelapper til hende.
Jeg har nemlig for længe siden hæklet og strikket et par i genbrugsstof(bomuldstof) og det var lige sådan et par hun gerne ville have. Det har faktisk været nogle super gode grydelapper ifølge min mand, som er kokken herhjemme, de er/ har været meget slidstærke.
Jeg gik i gang, men blev ikke tilfreds, trævlede op nogen gange og forsøgte igen, men de blev bare så klodsede.
Derfor kom projektet i skuffen og lå ganske glemt( på nær når min datter kom på besøg eller vi besøgte hende.)
Min dårlige samvittighed har naget længe nok nu, derfor fandt jeg noget andet stofgarn( end det jeg forsøgte med sidst) i gemmerne og fik lavet et par.
Jeg vælger at hækle dem, da jeg synes de bliver mere"tætte" i strukturen med stofgarn end hvis de er strikket( -men det er måske bare den måde jeg strikker på....)


1. Hækl.25 luftmasker med hæklenål str. 5 (det afhænger selvfølgelig af, hvilket/hvor tykt dit stofgarn er)

2. Hækle fast masker. Skift i farver efter smag og behag.(jeg har skiftet mellem farverne efter 2 rækker,den første farve efter 3, bare for sjov.)

3. Slut af med at hækle en kant om grydelappen. Jeg brugte bomuldsgarn.

Mine måler : ca. 18 x 24 cm



Stofgarn: Jeg synes det er super at få genbrugt stof fra tøj som ellers bare smides ud.( vi leverer også genbrugstøj til genbrug samt hvis der er nogen der kan bruge noget i omgangskredsen) men noget bliver altså til "garn" og genbrugsprojekter her hjemme.
Derfor laver jeg bla. stofgarn af det. Du kan enten rive stofstykker, som du så splejset sammen eller klippe i stoffet så det bliver et helt stykke "garn".
Jeg har før vist på bloggen her og her noget af det jeg har lavet.

Jeg er spændt på om hun kan bruge dem❤

                                           Rigtig god fornøjelse.♡


4 kommentarer:

  1. Sikke en god idé! Tak for tippet. Jeg vil også hækle i stofgarn en dag (når jeg lige har klaret nogle af de andre projekter først). Fine grydelapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. - Tak, var så lidt, 😉dejligt at du kan bruge ideen.
      Kender godt det der med at have flere projekter i gang, men ikke altid tid nok😊

      Slet
  2. De ser skønt rustikke og vamsede ud! Super idé :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Er spændt på om min datter synes de er for rustikke .
      Heldigvis kan vi så selv bruge dem 😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....