torsdag den 17. januar 2019

Lette hæklerier ♡ glas/kopbrik og lille kurv♡

Nu skal det hele jo ikke kun handle om grydelapper, det mente ældste søn i hvert fald.- det kan han selvfølgelig have ret.(-Måske et lille hint om at jeg også gerne måtte lave et eller andet til ham, bare ikke grydelapper)

-Han er 18 år, så jeg tænkte det måske mere var det her han kan bruge nu samt når han på et tidspunkt flytter hjemmefra.( ikke fordi det haster, hvis du spøger moren)

Jeg blev inspireret lige her ,(Eponas dagbog, en skøn blog, hvor der er utallige gode ideer.)til at lave glasbrikker, ølbrikker eller kopunderlag alt hvad man er til😉
I stedet for jutegarn brugte jeg bomulds snor.-Samt hæklede en ekstra runde uden udtag til sidst. Ved at det er bomulds snor bliver de lidt mere "stive/grove" end hvis det er bomuldsgarn.

Effekten med hvid/sort kan jeg godt lide.

Jeg hæklede 4 stk.



Derudover fandt jeg på at lave 2 stk firkantede( bare for sjov) som passede til.



1. Hækl 15  luftmasker

2. Hækl fast masker indtil arbejdet måler 9 x 9 cm.

Han er lidt af et rodehoved, derfor lavede jeg en kurv af jutegarn til at have det hele i.




Kurv :

1. Hækl 16 luftmasker

2. Hækl fastmasker indtil arbejdet måler 11 cm (det er bunden)

3. Hækl i inderste maske hele vejen rundt, så der bliver en lille kant. Min kant er 6 cm.

4. Slut af med en hæklet kant (evt. anden farve)

Da det er til sønnike valgte jeg ikke at pynte kurven mere. Synes det rustikke gerne må komme til udtryk her

              -Ja, frugtunderlag kan de også bruges til.;0)                 
                                                     
                                                God fornøjelse♡




4 kommentarer:

  1. Smart, så stikker de ikke helt af for den unge herre ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikk😁
      Så er de da i det mindste ikke en del af rodet😉

      Slet
  2. Hvor er det fedt lavet med bomuldssnor, - det giver en virkelig lækker effekt :)
    Skønne ting du viser.
    Og mange tak for link :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det var sødt skrevet.😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....