mandag den 21. januar 2019

Lette strikkerier- grydelapper♡3♡

Jeg er blevet bidt af en gal grydelap 😉

Så derfor kommer der lige endnu et indlæg om grydelapper.
For når jeg nu har hæklet de to foregående, må jeg da også have et strikket par.

De er strikket med perlestrik.
Bomuldsgarn 8/8. Pinde nr 4.



Forside:
1. Slå 25 masker op.

2. 1. Pind strikkes skiftevis en ret en vrang.

3. 2. Pind strikkes ret på vrang og vrang på ret. Sådan fortsættes indtil du har den længde du ønsker.
Mine grydelapper er 21 x 18 cm.



Bagsiden:
Laves som beskrevet lige her
Jeg har valgt det samme slags stof, da jeg synes det passer godt til det lidt "rå" look det "kraftige" garn giver.



                                    God fornøjelse og rigtig dejlig dag♡


4 kommentarer:

  1. De er fine! Og perlestrik kan netop fremstå både meget fint og meget rustikt alt afhængigt af, hvad det sættes sammen med. Tak for ideen. 😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det var så lidt.😁
      Dejligt nemme og hurtige at lave 😊

      Slet
  2. Lækre lapper! :)
    Jeg er vild med perlestrik, netop pga. det lidt rå udtryk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.😊
      Ja, jeg kan også godt lide det rustikke/rå look som perlestrik samt det lidt kraftige bomuldsgarn giver.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....