torsdag den 24. januar 2019

Kurve - jutegarn♡

I sidste uge hæklede jeg en firkantet kurv, af jutegarn, derfor måtte jeg også lige forsøge med en rund kurv.
Grøn- er mellemste datters yndlings farve,så da jeg fandt det grønne jutegarn i gemmerne, var det bare med at komme igang.

Jeg hæklede 2 kurve en lille og mellem kurv.Princippet er det samme for begge to, til mellem kurven har jeg bare fortsat med at øge maskerne.



Rund kurv:
Jeg brugte jutegarn. Hæklenål nr.5

Jeg hæklede bunden som jeg hæklede glasbrikkerne.(se evt. indlæg om glasbrikker)

Bund:

1. 4 luftmasker samles med kædemaske

2. Udtag i hver maske

3. Udtag i hver.2.maske.

4. Fra 4- 8 omgang udtag i hen holdsvis 3,4,5,6,7 maske.

Kant:

1.Hækle i inderste maske hele vejen rundt( benyt evt. maskemakør så du ved, når du er hele vejen rundt.

2. Hækle fortsat i inderste måske

3. Hækle i begge masker rundt i kanten indtil du har nået den højde du ønsker.

4. Afslut evt. kanten med en anden slags garn.Jeg brugte en lysere grøn farve bomulds snor.



Lige nu er jeg løbet tør for jutegarn, men kunne helt sikkert godt finde på at lave flere kurve af det. Det er lidt hårdt for fingrene at hækle med og det kan godt fnulle på tøjet( så benyt enten tøj der er let at børste af eller forklæde når du går i gang med jutegarn.)

                                        Rigtig god fornøjelse♡

4 kommentarer:

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....