torsdag den 31. januar 2019

Januar-tema♡

Denne måneds tema blev grydelapper. Fælles for alle 4 par er at de er lette at lave og mange af materialerne (garn, stof, stof fra gammelt tøj ect.)har man ofte lige ved hånden/ i gemmerne.
Hvis man er nybegynder kan man sagsten kaste sig ud i et af projekterne. Jeg er bestemt selv nybegynder på mange områder, (hvis så nybegynder ellers kunne deles op i helt grøn, mellem og øvet nybegynder, så er jeg nok i mellem delen 😉 Ikke fordi jeg lige er startet,mere fordi jeg ikke har haft tålmodigheden til feks. kun at strikke, men har afprøvet flere forskellige ting og i lange perioder har jeg ikke fået prioriteret tiden til krea ) men håber "øvelse gør mester " en dag😁
Jeg vil forsøge at have forskellige temaer, (-og jeg kan love næste måneds tema ikke bliver grydelapper😉)
Temaerne på bloggen vil være forskellige emner, der for det meste kan bruges i hverdagen. Samtidig med vil Lette strikkerier, hæklerier eller let syning  være så alle kan være med.
Jeg er fuld af beundring over alle de forskellige kreative mennesker der laver  så mange smukke ting, dog kan man som let øvet godt tabe pusten og måske lysten, fordi opskriften er for indviklet(- eller det er måske bare mig?)
Men man skal starte et sted, så er du nybegynder, let øvet eller bare kreativ en gang imellem, kan du måske blive inspireret her på bloggen.
Min spids kompetence er ikke at få opskrifterne/ideerne ned på skrift( jeg har det i hovedet og kan derfor godt glemme eller forklare noget som bliver helt uforståeligt, men så spørg bare og jeg skal gøre mit bedste til at forklare 😊
Det hele på bloggen  bliver ikke kun i et tema, der vil som denne måned også blive vist andre ting alt efter, hvor meget jeg lige når.
I dag har mindste mand fødselsdag, tænk hele 8 år, så er man altså ved at være stor.
Så dagen står på hygge og ønsket om sne er opfyldt, det har sneet fra morgenstunden af😊

Ældste datter kommer hjem og så må hun lige kigge på, om der er nogen af grydelapperne, hun kan bruge😊

                                                      På gensyn i februar ♡

2 kommentarer:

  1. Stort tillykke med den yngste :)
    Jeg tror du har ret, man kan let miste pusten, hvis opskriften er for indviklet. Sådan havde jeg det selv, før jeg gav mig i kast med det store Sophietæppe. Men det tæppe blev ligesom et vendepunkt og siden har intet skræmt mig, eller taget pusten fra mig :) Samtidig fik jeg for alvor mod på at lave egne (lidt mere komplicerede) opskrifter.
    Jeg glæder mig til at se februar temaet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:0)
      Jeg tror (og håber) at øvelse samt tålmodighed vil hjælpe mht de lidt sværere, krea udfoldelser.
      Men jeg kom til at tænke på, at jeg (nok) ikke er den eneste, der der kan have udfordringer/mangler øvelse. Derfor, samt for selv at få lidt styr på det jeg poster her på bloggen, vil jeg forsøge med de her lette temaer.
      Dejlig dag til dig:0)

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....