lørdag den 25. januar 2020

Mit Løb- Kom godt i gang❤

Der kan være mange overvejelser og forskellige motivationsfaktorer der ligger til grund for at man begynder på at motionere.
Der er nok ikke mange, der ikke godt ved at det sundhedsmæssige aspekt vejer tungt. Hvis vi ønsker at forebygge div. skavanker, så kræver det en indsats på et eller andet plan.
De fleste(det er også den kategori jeg hører til) får startet på at motionere, men stopper så igen. I januar måned har fitness centrene kronede dage, for der skal Nytårs fortsættene virkeliggøres, men køen til træningsmaskinerne bliver i løbet af måneden kortere og kortere. Så I februar er det den faste skare der er tilbage.
What to do......🤔
Først og fremmest tror jeg det handler om at finde den motionsform der lige passer til den enkelte, fordi fitness er et hit for veninden behøver det ikke være det for dig.
Så måske handler det til en start om at få prøvet lidt forskelligt af. Hvad passer til dit temperament og hvordan kan det passes ind i den hverdag du har?
Jeg har tidligere(som i for mange år siden) dyrket rigtig meget fodbold. Jeg stoppede, da tiden til at spille på det niveau jeg spillede på ikke var der. Jeg var nemlig lidt af et konkurrence menneske, så for mig var der alt eller intet.
Jeg vil sige med årene er konkurrence mennesket trådt lidt  i baggrunden. Kan dog godt i det små lide at udfordre mig selv, når jeg løber.😉

Jeg tænker at:
 -Jeg har valgt løb som motionsform fordi man uden de større indkøb(selvfølgelig vigtigt med løbesko) kan komme i gang.
-Jeg kan passe det ind i en travl hverdag.
- Jeg bestemmer selv hvor hurtigt, hvor langt og hvorhen jeg løber.
-Jeg kan selv løbe eller sammen med andre.
- Jeg kan løbe både inde(på løbebånd) og ude i naturen.
-Jeg har det super godt i kroppen bagefter.

Har du gjort dig tanker om hvilken form for motion der passer til dig og hvorfor.?
             
                   Dejlig weekend❤

2 kommentarer:

  1. Jeg tænker det samme som dig, og jeg vil også gerne så småt i gang med at løbe regelmæssigt igen om en måneds tid, når jeg kender mine nye arbejdstider og -steder efter endt barsel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også super dejligt at løbe, ihvert fald bagefter😉
      Rigtig god weekend😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....