søndag den 5. januar 2020

Recykling- gavebånd.

Morgenstund har guld i mund......🎼
Det er den sidste feriedag for denne omgang, i morgen er det hverdag igen. Det har været en skøn og afslappende ferie,
- som har givet fornyet energi til hverdagen igen.
Det var dog ikke alle på matriklen der bifaldt det med at stå tidligt op, for at tænke i "omvending" til hverdagen igen(-det er ikke let at være teenager😉)

Jeg ved godt at den store- gave -tid er forbi for denne omgang. Men tænker at der også kommer andre tider på året, hvor gaver skal gives af den ene eller anden grund.

Derfor kom jeg på denne lille gave pynts' ide.

De fleste har nok også smidt både gavepapir og bånd ud på nuværende tidspunkt. Men ellers er det oplagt at genbruge det bånd man selv får om gaverne.

1. Gem gavebånd,når du er så heldig at blive "begavet".
2. Hækl en lille blomst(evt.hjerte/stjerne. hvad du tænker kunne være flot.) Det kan være både med og uden krølle på båndet.
3.Sæt dobbelt klæbende tape/puder i bunden af blomsten.
4. Pynt en gave/pakke.

(-I bogen af Margaret Hubert: 10 firkanter- 30 tasker s.69., vises hvordan en blomst med 5 blade kan hækles.

5. Evt kan blomsten laves med 4 blade og derved blive til et 4 kløver, som måske kan benyttes til held og lykke kort(ex til eksamen, nyt job elign.)


Vil lige nævne det er lidt hårdt ved fingrene at hækle med gavebåndet.

                      God fornøjelse.❤

4 kommentarer:

  1. God idé med både genbrug og hæklet pynt! Jeg gemmer også gavebånd, og ideen med pynt vil jeg straks tage til mig. Tak for inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, super dejligt du kan bruge ideen.😊

      Slet
  2. Det var smart - elsker når ting får nyt liv andet steds 😀

    SvarSlet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....