fredag den 10. juli 2020

Hæklerier- kurv af makeringsbånd

Det sommertid og alt gror lystigt i haven
Det er jo dejligt, når nu vi har en stor urtehave med forskellige grønne lækkerier. Vi har rigtig mange ærter, hvilket er godt da vi alle ææææl.....sker ærter. Både til bare at spise, når man har lyst eller som tilbehør til salaten.(heller ikke dårligt med nogen i fryseren til brug senere


Til denne portion kræves dog en større beholder.

Når de skal plukkes er det jo altid rart at have en kurv at samle dem i.
Det er også rart at kurven bagefter kan tørres af eller benyttes til andre frugt/grøntsager. 
Mest brugbar til en mindre potion;0)

Vores ældste søn blev student i sidste måned og der blev åbnet op for at der måtte være studenter kørsel. Da vi herhjemme samtidig med var ved at ligge rør ned for at dræne vand væk fra jorden, var det nødvendigt at få markeret, hvor de unge mennesker kunne gå og hvor der var faldgrupper. Derfor blev der opsat makeringsbånd.


Makerings båndet skulle selvfølgelig ned igen, men så var det jeg kom til at tænke på, at det da måtte kunne bruges til noget.🤔
Derfor lavede jeg denne kurv, af det lidt  anderledes materiale end jeg tidl. har forsøgt med. (Afprøve forskellige materialer er netop for mig det sjove og inspirerende ved/når jeg laver Krea.)

Materiale: plastik Makeringsbånd(ved ikke lige hvor langt det var)
Hæklenål : str. 6 (den største jeg lige havde)

 How to do:
Jeg hæklede med 5 luftmasker, derefter tog jeg ud på hv.anden omgang indtil jeg synes bunden var tilpas størrelse. Derefter hæklede jeg i inderste maske 1 omgang hele vejen rundt .Derefter i begge masker indtil jeg fik den højde på kurven, jeg ønskede mig.
Til sidst hæklede jeg en hank i hver side.


Den er også fin til blomster.
                                            

Hvad får du tiden til at gå med i ferien?

                                               Dejlig fredag ♡


2 kommentarer:

  1. Tillykke med jeres student. Og hold op det var mange ærter. Jeg elsker også ærter og vi er gerne på selvpluk om sommeren. Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak.
      Ja, det blev til en pæn portion. Vi har 3 rækker med ærter i år og tænker ikke vi skal have flere til næste år. Der er virkelig mange😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....