lørdag den 26. oktober 2019

Beklædning-halsedisse.

Da efteråret kan byde på regn/rusk og kulde er det nødvendigt med lidt ekstra varme eller varmere påklædning.

Yngste søn,som er meget ude, både i skolen og fritiden, lavede jeg denne til.


En halsedisse er altid skøn at have om halsen.Jeg har tidligere lavet(både syet og strikket) nogle, men denne her er lavet i akryl garn(så er jeg sikker på den ikke stikker/kradser)

Den "bare" er strikket med rib og glat strik (med 2 garner, sort og grå) samt med en hæklet kant/stykke. pind nr 4(slog 46 masker op) og strikkede frem og tilbage,istedet for rundpind.syede den sammen til sidst.
Jeg ville ellers have syet en figur på, men så ville han ikke bruge den ,så det blev kun til et ekstra bredt stykke der er hæklet, så blev der lidt "spræl", eller det kan man nok ikke kalde det, men i hvert fald lidt anderledes end dem jeg før har lavet.


                                                     God weekend. :0)

2 kommentarer:

  1. God idé! Sådan kan jeg bruge i Oslo :-) Og et fint begynderprojekt til mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er i hvert fald let at "gå til" og dejlig lun😊
      God aften til dig.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Bloggen holder sommerpause🌞

Som overskriften antyder,så har jeg besluttet at bloggen holder sommerpause. Jeg har ikke ferie endnu- alt godt kommer (forhåbentligt 😉) ti...