lørdag den 6. maj 2023

Lørdag

 Tidlig morgen med strikketøjet i hænderne og lydbog i ørene, den bedste start på dagen 🧶

Senere var vi ude og se min datter spille fodboldkamp ⚽ Som altid, synes jeg det er dejligt og super spændene at følge med.

Jeg må virkelig tage "hatten af" for de unge piger. 

De knokler hver uge, uge efter uge,med træning og kampe. Vel vidende at "man ikke er bedre end den sidste kamp"( Søren Lerby)og der altid er en, som kan tage pladsen i start opstillingen næste gang. 

De siger fra til sociale arrangementer med vennerne og til famile sammenkomster.

 Jeg er med på at det er nogle af elite sportens præmisser,men hvor herresiden bliver honoreret med pæne(for at sige det mildt) lønninger/bonusser, så ser det desværre meget anderledes ud for kvinderne. 

Jeg håber på mere ligestilling, -også inden for sportens verden.

                       Fortsat dejlig lørdag🌷

4 kommentarer:

  1. Dejlig måde at starte dagen! Og ja - det er sejt med det der sport. De får ikke noget foræret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en skøn start,som giver mig energi.🙂
      Nej, det gør de bestemt ikke- det er motivation og glæden ved sportsgrenen der er drivkraften.

      Slet
  2. Helt enig!
    Lyder til du har dig en dejlig start på søndagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps-, det kan altså noget- roen, strikketøjet og en god lydbog 🙂

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....