søndag den 2. august 2020

Strik-klude♡

Jeg er i gang med klude strik- Eller i hvert fald strikker jeg klude. Jeg har tidligere strikket og hæklet bomuldsklude og synes de er eminente til daglig brug.
Jeg har forsøgt med dobbelt garn (2x bomuldsgarn 4/8) og bare med bomuldsgarn 8/8, men de bedste resultater er med enkelt tråd 4/8, synes jeg. Dette fordi de er lidt lettere at vride op (da de er tyndere) og samtidig stadigvæk gode at bruge til aftørring.

Denne gang er det ikke til mig selv, men til min ældste sønnike. 
Han fik den glædelig besked i tirsdags, at han er blevet optaget på ønskestudiet og derfor lige om lidt flytter hjemmefra.
Phyyyy- jeg synes det var rigtigt hårdt da ældste datter flyttede hjemmefra og jeg savnede hende Max. Det fandt jeg selvfølgelig "ro i" efterhånden (ved jo også godt at de kære unger kun er til låns og naturligt de "flyver fra reden") Nu er det så næstes tur og jeg er lidt "spændt "på om jeg får det på samme  måde, når selve dagen kommer.
Super glad på hans vegne er jeg selvfølgelig, han har virkelig knoklet for at få gode karakter, så bestemt velfortjent at det lykkes.
Nå, men det er derfor at jeg er gået i gang med kludene(sønnike er adspurgt om han ville have hjemmestrikkede klude og det ville han gerne)


Materiale:
Bomuldsgarn 4/8 
Pinde nr 3

Jeg slog 50 masker op.

Jeg havde ikke så meget forskelligt bomuldsgarn tilbage(det er virkelig ikke holdbart,det må jeg lige have gjort noget ved😉)derfor måtte blive i sort og blå. Så kan jeg jo altid lave nogle flere i andre farver senere.

Denne "serie" bliver på 4 stk klude. Skal lige have afprøvet et nyt mønster til den sidste klud( en super god måde at øve nye mønstre på)

                     Fortsat dejlig søndag♡


4 kommentarer:

  1. Fine klude, og tillykke med din søn!

    SvarSlet
  2. Tillykke med din søn og hans optag. Jeg ved ikke helt, hvordan det bliver når min ældste flytter, men pt. er han her ikke særlig meget hjemme :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak😊
      Nej,det er heller ikke let at vide inden.Jeg tænker egentlig,for mig, det mest af alt var tanken om, at nu var en epoke slut og så savnede jeg hende bare.
      God aften til dig😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...