mandag den 6. marts 2023

Blå- måned.

 

Februar forsvandt bare så hurtigt, at jeg ikke fik brugt eller blev færdig med den blå farve.

Derfor må den gå igen her i marts 🐾

"Farven blå betyder: noget åndeligt, stabilitet, tro, tillid, beskyttelse og ro. Frem til ca. 1500 var blå en meget dyr farve at fremstille. Derfor blev den ofte kun brugt til de vigtigste figurer i et billede - fx er Jesus og Jomfru Maria ofte klædt i blåt tøj".(Farver og symboler Horsens Kunstmuseum)

Kan også læse at blå er en kold farve- hvilket stemte fint overens med mine blåfrosne fingre i morges,da jeg skrabede is af bilen(vinduerne forstås)🥶 Det var bestemt koldt, her var der -7 grader,men kunne høre at det var endnu koldere andre steder.

Himlens farver(forskellige blå nuancer) både solen som sagde godmorgen og månen som var på vej i seng.

Altså lige som foråret tittede frem med solskinsdage,varsles der nu snestorm.- det er skisme ikke helt nemt at regne ud,hvordan det bliver. Det har selvfølgelig også en charme det danske vejr og en vigtig pointe mht at nyde nuet. Så det dejlige solskinsvejr blev bestemt nydt- fik lavet noget stofgarn(bedst udenfor,så det ikke støver indenfor) 

Kaffe og ja, til de skarpe læsere,anes der også et stykke kage. Beslutningen blev taget efter kort argumentation med mig selv- løbe tur(sundt og godt) kage (usundt og godt)= balance i det regnskab😉

          I ønskes alle en fortsat dejlig mandag ❄️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....