fredag den 2. august 2019

Genbrug-indkøbstaske♡

Efter mit projekt med tasken til garn(Ja, den kan selvfølgelig også benyttes til andre formål) Fik jeg lyst til at lave en taske der var lidt større. En taske til at have med på tur/indkøb eller til en trøje på en kølig sommeraften.


Jeg er vild med stoffet, som den anden taske blev lavet af og da der var rest stof tilbage (fra dugen) Så var det bare med at komme i gang.

For at tasken ikke blev som alle andre tasker, lod jeg formen på dugen(rund) bestemme.

Jeg har derud over sat remme i fra et gammelt bælte.

Jeg brugte:
Rest stof fra dug.
Sytråd
Bælte.
1.Jeg klippede stoffet i den form jeg ønskede.Denne gang lod jeg mig inspirere af den runde form.
2.zikzakkede alle kanter.
3.Syede bunden og siderne sammen ret mod ret.

4.Lavede to løbegange foroven. De sidste 4 cm lod jeg stå åben i siderne. Så hankene/stropperne kunne være der.
5. Klippede bæltet i to og syede dem i begge sider med rød tråd, så de passede til tasken.



6. Trak stropperne gennem løbegangen  og lukkede dem ved at sy dem sammen.

                                                                      God aften♡

2 kommentarer:

  1. Den er super fin. Rigtig skøn facon :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak
      Jeg var lidt i tvivl om den var for stor.
      Men da jeg altid liiiiiige skal have en hel masse med -eks.en trøje til kolde tider, plaster hvis nu nogen kommer til skade, telefon ect. Så har jeg fundet ud af at den er meget praktisk og anvendelig😉

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....