mandag den 4. februar 2019

Lette strikkerier-Tørklæde/sjal♡ 1♡

I julegave fik jeg uldgarn af ældste søn.
Jeg kan lige se for mig, at han står i garn butikken og se fuldkommen lost ud, indtil den venlige ekspedient (nok) fik medlidenhed med ham og fandt noget uld garn( det var nemlig det jeg havde ønsket mig)
Skal lige lave en reminder til  mig  selv næste jul mht at huske at fortælle, hvilken farve det skal være.😉
Når det er sagt så kan jeg godt lide farven lavendel,
Har bare ikke noget i garderoben i den farve😊 Det har jeg så nu.....

(Model: yngste datter.)

Jeg har valgt at strikke tørklædet i glatstrik, fordi jeg synes det er pænt og nemt at gå til.

Jeg har strikket det med start i spidsen.

Rundpind nr 4. Garn: uldgarn
(Det behøver ikke være en rundpind, men nemmest, når der  til sidst er mange masker)

1. Slå 3 masker op.
Hvis tørklæder skal være bredere kan man evt. begynde med flere antal masker)

2. Strik en pind ret og en vrang

3. Derefter tages der ud på hver anden pind(hver gang du skal strikke ret)

4. Strik til du synes tørklædet/sjalet er stort nok.
Jeg tog ud til jeg havde 183 masker og lukkede af.

5. Langs kanten hæklede jeg musetakker.

Musetakker:
1. Slå 3 luftmasker op og hækle 1 kædemaske i samme måske. Hækle 1 fastmasker i næste måske.

2. 1 fastmaske i næste maske, 3 luftmasker,1 kædemaske i samme måske.
1 fast måske mellem hver musetak.

3. Fortsæt resten af kanten
(Se evt. I hækleguiden af Tracey Todhunter)




                                                  God fornøjelse♡

4 kommentarer:

  1. Så fint - og en køn farve. Den skal du nok blive glad for:-)
    Sejt af knægten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak..😊
      Ja, det er faktisk ok med en anden farve end sort og grå(som garderoben indeholder en del af)
      Jeg havde jo godt nok sagt det var uldgarn jeg ønskede mig, lidt i sjov.Havde bestemt ikke regnet med han ville give mig det😉

      Slet
  2. Hvor fint gjort af din dreng :)
    Smukt farve og smukt tørklæde <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak😊
      Ja, blev faktisk også både glad og helt rørt over gaven.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....