torsdag den 14. februar 2019

Lette strikkerier- tørklæde/halsedisse♡2♡

Jeg er så heldig at have mulighed for at afholde et par fridage her i børnenes vinterferie. Den ene dag var i går tirsdag.
Den blev brugt til hygge med strikkepindene, spil med børnene og lidt lydbog.
Nå, men det var min mening at hækle en halsedisse/halsrør med perlemønster.
Jeg afprøvede mønsteret på en klud og gik i gang. Måtte dog efter flere forsøg(havde ikke tålmodighed til at blive ved) sande at det så ikke lige var det jeg skulle alligevel.
Men må "nøjes" med denne klud.

Derfor blev denne halse-disse strikket i perlemønster(det kan jeg da i det mindste finde ud af😉)


Yngste datter er jo glad for farven lilla, så det blev hendes😊
Jeg har for år tilbage lavet en halsedissen i sort og perlestrik(faktisk også til yngste datter)Se den her og tilsvarende syet nogle i fleece.Her og Her

Denne halse-disse er strikket i rest uldgarn fra gemmerne og selv om vi ikke har isvinter er den nu dejlig i blæsten.

Jeg brugte rundpind str.4.

1. Slå 90 masker op
2. Strik skiftevis ret og vrang.
3.Fortsæt med det til den er lang nok. Min blev 37 cm.
4. Hækle evt en kant. (Jeg synes det giver så fin en afslutning.)


                                             God fornøjelse ♡

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....