søndag den 27. december 2020

Strik- sjælevarmer

 Mine strikke kundskaber rækker desværre ikke langt, men fra tid til anden har jeg strikket småting. 

Jeg synes det er vældigt hyggeligt at strikke, en fin måde at slappe af på. Men opgiver desværre ofte, hvis opskriften ser svær ud.

Jeg synes det er sjovere at forsøge med egne ideer , specielt hvis det lykkes med det jeg har i tankerne.

Jeg har strikket en nem og måske lidt anderledes sjælevarmer.

Jeg har strikket i akrylgarn. Men tænker bestemt den også er dejlig,(i hvert fald varmere) hvis den laves i uldgarn.

Den kan både vende med knappen foran og varme begge skuldre og med knappen på den ene skulder og på skrå.

Dejligt jeg kunne lokke yngste datter til at være model.😊

Strikket med perlestrik.

1. Slå 50 masker op

2.strik skiftevis 1 ret og 1vrang(Perlemøster)

3.strik 1 ret maske over 1 vrang  maske og 1 vrang over 1 ret maske.  Fortsæt pinden ud.

4.Fortsæt til du har den ønskede længde. Min måler 100 cm

5.Hækl evt en kant rundt om sjælevarmeren. Jeg har hæklet tungekant.

6.Hækl en lykke og sy en knap i på modsatte stykke.

7. Tag sjælevarmeren  på og nyd du kan holde varmen i den kolde tid❤😊

                   Fortsat dejlig søndag❤

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....