lørdag den 1. september 2018

Lette strikkerier ♡

Det er bare skønt at have mulighed/ overskud til at nørkle igen.
Det er evigheder siden jeg har kigget på mine strikkepinde.
På "min" dag nøjedes jeg ikke bare med at kigge, jeg tog rent faktisk også strikkepindende ud af holderen.Jeg fandt også lidt restegarn og kastede mig ud i et par klude.

Så det blev til et par lette klude med ret og vrang.
Jeg strikkede på pind 3

1. Slå 51 masker op(den anden 50 masker)
2. Strik ret 3 masker(på den ene klud,den anden er med 5 ret masker ect.)og 3 vrang strik pinden ud
4. Det strikkede jeg til jeg havde 10 pinde
    -Så strikkede jeg vrang hen over ret maskernec og ret over vrang.
5. Strik så stor du vil have kluden.
6. Hækl evt. en kant på.


Ganske let, dejligt man bare kan slappe af (også tænkeren) når man laver dem.

Håber I alle får et skønt efterår.

Dejlig weekend.♡

4 kommentarer:

  1. De ser rigtig gode ud.
    Håndarbejde er balsam for sjælen og en overkørt hjerne :)
    Rigtig god september til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Ja, specielt når der ikke skal tænkes i komplicerede mønstre;0)
      -Også dejlig september til dig:0)

      Slet
  2. Fine klude! Det lyder som om, du har haft en skøn dag. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Det kan du tro,den gav bare så meget ny energi,så jeg var klar til hverdagen igen.
      Dejlig søndag til dig:0)

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....