onsdag den 25. juli 2018

Lette hæklerier ♡

Denne gang har jeg kastet mig over den maske der hedder en halvstang maske samt stangmaske.
Det er ved at være rigtig længe siden jeg har lavet en stangmaske,men efter klude hækling sidder de masker så også rimlig fast.

Jeg har også lavet et armbånd med halvstangmasker.


Bomuldsgarn 4/8 hæklenål nr 3.0

1. Slå 6-8 (eller alt efter hvor bredt du ønsker armbåndet)luftmasker op
2. Hækl halvstangmasker og vend med 2 luftmasker.
3.Mål om din arm, hvor lang du vil have den.
4.Hækl evt med anden farve fuldmasker rundt i kanten af armbåndet
5.lav 5 luftmasker og lav en bue(stor nok til at komme rundt om knappen.)
6.Sy knap eller anden lås i.

                                                   God fornøjelse.♡

2 kommentarer:

  1. Så fint et armbånd, lækker detajle med knappen, men også at armbåndet er lidt bredt. Det kan jeg godt lide. Tror jeg må prøve noget lignende :) Tak for inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have😊
      Jeg kan også godt lide det er lidt bredt -og for mig vigtigt,nemt at lave😉
      God aften.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Strik nederdel 🧶

 Jeg fik slet ikke vist den færdige nederdel her på bloggen. Den er strikket i restegarn og ud fra eget mønster. De små stropper er også str...