tirsdag den 25. juli 2017

Ferien

Tidligere på året talte vi om hvad vi skulle lave i sommerferien.
Ungerne foreslog camping, camping!!!!!!!!
Jeg havde ikke været på camping siden ungdomsårene,hvor det mest gik ud på at lave ingen ting og kigge efter drenge😉
Manden min,havde aldrig holdt ferie på en campingplads.
Sååå, vi talte lidt frem og tilbage.Vi har i flere år lejet sommerhus forskellige stedet i landet eller i Sverige og egentlig synes jeg det er en rigtig god måde at holde ferie på.
Vi har også brugt at ligge i shelters,hvilket også har været rigtigt hyggeligt.
Ungerne synes dog det kunne være sjovt med en ferie,hvor der ville være mange andre børn, som de kunne lege med.
Lige netop det at der er andre mennesker omkring hele tiden,kunne jeg nu godt undværre.Jeg er på ingen måde menneskesky,er i kontakt med mange mennesker hver dag,men måske nettop derfor nyder jeg faktisk lidt roen og at jeg ikke skal forholde mig til mange andre i ferien (i hvert fald ikke hele tiden.)
Men nu handler ferien jo ikke kun om mine behov,så vi blev enige om at prøve camping.
Udstyret blev indkøbt (telt samt diverse som man ikke kan leve uden når man er på camping,i hver fald i følge forhandleren.)
Vel ankommen til vores plads,blev teltet slået op i fin stil.
Ungerne fik hurtigt legekammerater,der var indendørs svømmebassin og der blev lavet forskellige events i løbet af ugen,hvilket jeg var meget imponeret over (men som nok for fastlæggerne var en selvfølge )
Skulle lige vænne mig til at teltdugen var tynd,tynd som i at alt der bliver sagt når naboen,lyden gik selvfølgelig også den anden vej;0)
Ligeledes toiletterne,alt kunne høres ved siden af og så bliver min mave altså på tværs og ja en obstipation er inden for rækkevidde.Men hvis vi ser bort fra disse samt andre små udfordringer,så var det nogle gode dage. Hvor vi både fik slappet af og blev fyldt af dejlige oplevelser (var bla på museum Jorn,som bestemt er et besøg værd)
Vejret var dejligt,kun lidt regn.(det tænker jeg faktisk betød rigtig meget for oplevelsen,havde været knap så sjovt i konstant silende regnvejr.)
En dejlig ferieform,som jeg tror ,vi godt kan finde på at prøve en anden gang igen.
                                       (Alle hjalp til da teltet skulle rejses)


                                                  God aften:0)



6 kommentarer:

  1. Hold da op, Laila. Det er da helt vildt.
    Jeg selv stejler også ift. campingpladser - af samme årsager som dig: skulle forholde sig til andre hele tiden, manglende ro, fælles toiletter - og så også det der med at det bare roder.
    Så jeg er imponeret. Virkelig imponeret - over at du holdt ud og at du endda overvejer at det kan ske igen. Sulderklap til dig! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg klapper også mig selv på skulderen,jeg overlevede nemlig ikke kun 7, men hele 9 dage som campist.Her er det vigtigt at tilføje et most have som campist nemlig sprit,altså håndsprit forståes!!!
      Men se man bort fra udfordringerne,var det nu en rigtig fin tur😉

      Slet
  2. Uhhh, jeg har og havde det som dig. Kan/kunne ikke med camping, men der var en stor fordel af den mærkbare slags. Drengene havde legekammerater hele tiden. Ligge i telt? Det foretrak jeg dog at gøre hjemme i haven :) :)
    Hyg jer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ilm😊
      Vi har også tit sovet/ligget i telt i haven.Det er nemlig rigtigt hyggeligt.

      Slet
  3. Hatten af for dig ... 9 dage! Wow :) Selv elsker jeg også shelter og teltture, sådan helt øde-agtigt. Men campingpladser ... der har jeg mine udfordringer, ligesom I andre: Toiletterne, alt for mange mennesker og for lidt ro. Så virkelig godt gået :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak😉
      Det er rart at høre I andre har samme udfordringer.Min familie synes nemlig jeg er lidt tosset,specielt mht toiletterne!!!

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Strik nederdel 🧶

 Jeg fik slet ikke vist den færdige nederdel her på bloggen. Den er strikket i restegarn og ud fra eget mønster. De små stropper er også str...