tirsdag den 23. maj 2017

Mandag♡

Hørt på vej i bilen:

Mindste mand: Når jeg bliver stor vil jeg bo i Italien
Mor: Hvorfor det??
Mindste mand: Jeg vil bo i Italien to timer væk
Mor:Italien ligger laaaaaaaaaaangt væk herfra,mere end to timer
Mindste mand: i sådan et stort hus,hvor der bor flere mennesker
Mor: Nåå, i en lejlighed?
Mindste mand: ja, i en lejlighed med en Italien
Mor:???????
Mor: mener du i en lejjlighed med altan,man kan gå ud på?
Mindste mand: Ja, med en italien....


Da jeg stod op til morgen kl.05,hørte jeg en underlig lyd fra et af værelserne.Undrede mig lidt da jeg vidste der ikke sov nogen.
Da jeg kiggede ind mødte jeg ham her,han stod og pirkede på vinduet:
                   (beklager billedkvaliteten,måtte lige have søvnen ud af øjnene;0)

Han er kommet til i år,går rundt på matriklen samt i vores lille skovstykke.Her skyder han  brystet frem,siger skååårk med mellem rum i tilfælde af at vi(samt alle andre dyr,måske mest andre vilde fugle)skulle have glemt at en sådan vigtig fyr har udvalgt vores matrikel til midlertidig bolig/opholdsted.
Jeg kunne nu godt unde ham at han kunne finde en kone,det kunne måske få ham til at slappe lidt af;0)

                                            Rigtig god aften:0)♡

8 kommentarer:

  1. De kære børn - de har virkelig nogen gode indimellem :D En italien ... det er klart :D
    Mht. fasanen, hvor er det sjovt så tæt han kommer på, måske tror han fruen er hos jer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det er der alle guldkornene kommer fra.Der kommer rigtig mange,er bare ikke altid god til at få dem skrevet ned;0)
      Jeg tænker måske"vores" fasan håber på at finde en artsfælle,så er det selvfølgelig også ærgerligt vi ikke kan hjælpe ham;0))
      Fortsat god weekend:0)

      Slet
  2. De kan være lige så trælse at høre på, som de er kønne at se på - fasanerne, altså:-)
    Vi har også et par gående på matriklen plus en hvid fasan han - og nej den er ikke albino:-)
    De er så hyggelige at se på (når de er stille) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,han kan godt larme lidt.Han ser så sjov ud, når han kommer gående,som om han ejer hele matriklen;0)
      En hvid fasan har jeg aldrig set,det må da være lidt sjovt at se,får han lov til at være sammen med det par I har??
      God weekend:0)

      Slet
    2. Nej, de mænger sig ikke med hinanden 😎 Faktisk går de i stor bue uden om hinanden 😂
      God aften💙

      Slet
  3. Ha, hvor fint med Italien ;-) Men hvorfor i alverden skal han bo 2 timer væk. Det er lige langt nok, synes jeg.

    Hvor er det kært med jeres vigtige fasan. Gad vide hvad han så gennem ruden - udover dig?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forsøgte også at fortælle at det godt kan lade sig gøre med korte tid/afstand(selv om vi bor på landet og der er langt til en større by)Men mindste mand er i en periode, hvor han slynger om sig med tal,udregninger og afstande;0)
      Mht vore fasan tror jeg faktisk han så sit spejlbillede i ruden og nok troede det var en artsfælle, han lige skulle markere sig over for(tænker han har et lidt stort ego;0)
      God weekend:0)

      Slet
  4. Sikke en sjov samtale om Italien eller en iltan, afhængig hvor man lægger trykket vel?! Tænk I har en fasan som husdyr :) det er alligevel ret eksotisk

    SvarSlet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Strik nederdel 🧶

 Jeg fik slet ikke vist den færdige nederdel her på bloggen. Den er strikket i restegarn og ud fra eget mønster. De små stropper er også str...