torsdag den 10. januar 2019

Lykken er...............♡

Jeg skrev forleden, nærmere betegnet sidste torsdag,(har også skrevet lidt om emnet tidligere bla her) det der med at være mere i nuet og have opmærksomheden  på alt det positive i hverdagen.
Det er virkelig noget jeg gerne vil arbejde på, ikke kun i små åndehuller i løbet af året (som det nærmest/desværre blev til i 2018), men mere i hverdagen.
Og se, hvordan gør man så det.? For mig er det ikke bare noget der kommer af sig selv.
Hverdagen kører derud med ofte alt for meget fart arbejde, børn, fritidsinteresser ect og før man får blinket er ugen omme. Så står jeg der lidt forpustet og tænker, hvad lavede jeg egentlig i tirsdags eller i går.
Jeg er ikke så naiv,at jeg tænker hverdagen kun er lyserød og uden bump, ( dem lære man også af) men ved at få mere øje/fokus på de små ting, de positive ting der sker hver dag, så håber jeg at være mere tilstede i nuet og værdsætte de små ting i hverdagen..
Derfor har jeg og vil fortsat forsøge i den næste tid, i løbet af eller når dagen er ved at være forbi, at tænke tilbage på / mærker efter dagen  med alle de oplevelser der nu har været og finder mindst 5 oplevelser som har gjort mig glad og skriver dem ned. Det er en god måde at afslutte dagen på.

Lykken er.....
-At vågne før alle andre i familien.
-At se en solstråle på væggen
-At lave puslespil sammen med mindstemanden
-At være kreativ
-At sidde og kigge på himlen😊♡


  -Hvordan øver du for at være mere i nuet/sætter pris på de små ting/oplevelser i hverdagen? Eller er det noget helt andet du har fokus på/ arbejder med?
                                                     
                                                      God  dag♡



2 kommentarer:

  1. Gad vide, hvorfor det er så pokkers svært? Jeg øver mig også dagligt på at være tilstede i nuet. Ved ikke om jeg bliver så meget bedre til det. men jeg bilder mig ind, at blot det at have fokus på det, må gøre en forskel!
    Indimellem, når tankerne flyver langt ud i fremtiden, eller langt tilbage i fortiden, kalder jeg min tilstedeværelse tilbage til nuet og koncentrerer mig om det jeg lige laver lige i momentet, men nøj, hvor jeg synes det er svært. Måske skulle jeg adoptere din ide med at skrive 5 ting ned hver aften. Det må da øge fokus?

    SvarSlet
    Svar
    1. -Måske er det så svært,fordi mange af os vil nå "det hele på den halve tid" (både privat og på arbejdet)
      Så vi slet ikke får mærket efter inden vi går i gang med noget nyt.
      Jeg ved det ikke,, men svært er det.Det kræver bestemt øvelse, fordi vaner er så sværere at ændre..
      Men jeg tror bestemt også det hjælper ved at have fokus på det, for så er man jo bevidst om at arbejde med det.
      Der lyder til du er godt i gang.. Tror også det handler om at få afprøvet, hvad passer bedst til hvem man er.
      Jeg kan i hvert fald mærke glæden ved, at finde de små, som store ting/oplevelser frem i hverdagen, gør noget positivt for mig.
      så jeg fortsætter med at øve😊
      Rigtig god weekend.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....