torsdag den 15. november 2018

Lette strikkerier.♡

Jeg har helt fået "blod på tanden" (altså i denne småtingsafdeling) mht at strikke.
Derfor kastede jeg mig ud i at strikke hue,vanter og sokker. Tænker vi nærmere os den lidt koldere tid, så det måske kunne give god mening.
Jeg går godt nok meget sjældent med hat/hue, da jeg ikke synes, jeg har hverken "hatte eller hue hoved".
Men Ja, det var en opskrift jeg kunne finde ud af,  såååå, måske bliver det mit hue efterår/vinter😉
Jeg fandt opskriften på Drops design og fulgte den, på nær i kanten der strikkede jeg en ribkant 4 cm.
Garnet var noget jeg havde liggende i forvejen (uldgarn)
Derefter lavede jeg sokker( opskriften kan jeg ikke huske hvor jeg har fra) og til sidst kastede jeg mig ud i vante produktion (opskriften fandt jeg i Familie Journalen ) Dejligt at få brugt lidt af garnlagret.
Nu er jeg klar til lidt koldere grader, måske vanterne også kan klare en sneboldkamp, hvis det bliver  aktuelt😉




                                                Rigtig god aften♡

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takker. Evnerne rækker desvære kun til ting i småtingsafdelingen.-men det er selvfølgelig også bedre end ingenting😊

      Slet
    2. Sådan havde jeg det også længe, men så fandt jeg en opskrift på en nederdel, en vest osv., og gradvist fik jeg lært flere teknikker. På et tidspunkt strikkede jeg endda en dåbskjole, og selvom jeg stadig mest strikker små projekter, så fandt jeg ud af, at man kommer langt med ret og vrang, at der er hjælp at hente i Politikens Strikkebog og på nettet, og at jeg kan langt mere, end jeg troede. Men jeg kan godt li' de små projekter, der er nemmere at overskue, og jeg bliver inspireret, når jeg ser dit fine sæt. :-)

      Slet
    3. Mine projekter skal også helst være overskuelige(med andre ord hurtigt færdige 😉)
      Jeg har faktisk altid ladet mig hæmme af at jeg ikke har været god til at læse en opskrift.. Allerede inden jeg får startet, ser jeg noget,som jeg ikke kan- og projektet er droppet/opgivet.
      Så jeg øver mig nu på, kun at læse en linje af gangen og først forholde mig til det jeg skal hen ad vejen.
      Det har faktisk hjulpet og Ja, selvfølgelig også hjælp fra nettet ect
      Dejligt du er blevet inspireret😊.

      Slet
  2. Det ser ualmindelig lækkert ud!
    Jo, tingene er små, men det er da ikke helt nemt at strikke vanter og sokker, forestiller jeg mig .... :) Sejt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have.😊
      Tænker også kulden bare kan komme an😉
      - Ja, det kommer selvfølgelig an på om man aldrig har strikket før. Ellers tænker jeg opskrifterne er nemme at forstå..

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...