fredag den 16. november 2018

Lette hæklerier- gaveide♡

Den nye dataforordningens ikrafttrædelse har gjort, at når jeg er på arbejde, ofte har (er nødt til at have) min nøgle med rundt og derfor manglede jeg en nøglesnor til min ja, gæt selv...........nøgle. så er der også styr på hvor den er.;0)
Derfor hæklede jeg min egen nøgle snor.
Jeg har ofte mørkt tøj på,så denne beige farve passer til det meste af garderoben:0)


Det blev til 2 stk. i fastmasker.De er lavet så lange at de kan komme om halsen.

-Den anden bliver til en tillægs julegave til mindste-datteren, mere som pynt end som nøglesnor.
Hun elsker farven lilla, så derfor skulle den selvfølgelig være lilla.Den er lavet så man kan skifte pynten alt efter behov(Jeg har fundet en lille flodhest og puttet på)
Men man kunne også sætte "gamle" bæltespænder ect. på snoren forneden. Så har man et "halssmykke".


Jeg har brugt bomuldsgarn 4/8 og hæklenål nr 3.
1. Slå 10  luftmasker op
2. Hækl fastmasker til snoren har den længde du ønsker.
Tænker en kort udgave også kan være pæn.

Som pynt har jeg brugt knapper,har så mange forskellige liggende og synes de giver et fint udtryk.

Jeg strikkede også hårbånd til datteren som passer til snoren(slå 8-10 masker op, strik glat strik til du har den ønskede længde, sy sammen sæt elastikbånd/snor i)
 De er også lavet med knapper som pynt.
                                     
                                               God fornøjelse og weekend♡

4 kommentarer:

  1. God ide´at hækle nøglesnorene selv! :) Jeg er storforbruger af de snore, og egentlig lidt træt af de forskellige reklamesnore jeg plejer at bruge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det giver i hvert fald mulighed for et mere personligt præg😊

      Slet
  2. Tak for ideen. Den vil jeg huske. Jeg hæklede engang en ny skulderrem til en taske, jeg var særligt glad for, efter omtrent samme mønster (blot en lille smule bredere og en del længere). En nøglesnor er et dejligt overskueligt projekt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Var så lidt.......
      Nemlig, ganske let og overskueligt, lige noget for mig😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....