lørdag den 24. november 2018

Etui til strikkepinde- gaveide ♡

Min intention var at jeg ville være lidt på forkant med en hjemmelavet fødselsdagsgave til min mor.(hun fylder år i december)
Planen var at lave et etui til hendes mange strikkepinde.Hun har altid strikket meget, så derfor var det jo oplagt at lave et til hende.
Jeg gik glad og fro i gang, kiggede lidt rundt på nettet, men synes ikke det hjalp mig. Derfor forsøgte jeg med mit eget. Jeg var glad og tilfreds indtil kantebåndet. For dæ.... da 😠☠💀Jeg har bestemt ikke meget øvelse med kantebånd (og tænker heller ikke jeg får det efter denne gang)
Så resultatet blev ikke tilfredsstillende, (skæv syning og knap så pæne hjørner)hvilket betyder at jeg selv er et strikkepinde etui rigere, men min mor må undværre i denne omgang.
Det positive i det er, at jeg  faktisk selv mangler og  få styr på strikkepindene, når jeg er afsted.Det har jeg så mulighed for nu.

Mit etui til strikkepinde/Krea:
Forbrug: Stof,  pladevat, kantebånd og sytråd, alt sammen fra de hjemmelige gemmer.

1. Klip to stykker stof der måler 46 x 43 cm. Samt to mindre stykker der måler 43 x 24 cm og 33 x 14 cm
Evt pladevat 46 x 43 cm

2. Zik zak hen over alle kanter.
3. Stoffet der måler  43 x24 cm syes på det store stykke, rummene syes/laves med ca.3 cm mellemrum

4.Det lille stykke stof, syes på med mellemrum der måler  4 cm.

5.pladevat ligges imellem de store stykker det syes sammen.

6. Kantebånd syes rundt om hele kanten
Husk bindebånd.
(Nogle af billederne er taget om aften og derfor den lidt slørede  kvalitet.)

Det færdige resultat:



Øverste del af etuiet ligges ned over inden etuiet rulles sammen og bindes med båndet.



                     Måske kender I også en der har brug for styr på pindene.
       
                                     God fornøjelse og dejlig weekend ♡

3 kommentarer:

  1. Super god idé.!
    Og vi er helt enige ... Kantebånd er noget en vis herre har skabt i vrede :D
    Nu ved jeg ikke hvordan du syede det på, men jeg synes det kan hjælpe at behandle båndet som en linning, dvs. at folde det ud og først sy det på ret mod vrangsiden af emnet, og derefter bukke det på plads og stikke det fast fra retsiden.,

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forsøgte nogle gange, før jeg gav op - Forsøgte faktisk også på den måde du beskriver, tænkte at nu var jeg bare genial😉 og at det måtte være løsningen., Det blev bare ikke som jeg havde tænkt, så det blev pillet op igen......
      Der går lang tid inden der forsøges igen, That's for sure😊

      Slet
  2. Jeg gider det bare heller ikke ret gerne og bruger det af samme grund sjældent.
    Det er virkelig noget biks :D

    SvarSlet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....