torsdag den 19. juli 2018

Der er så meget........♡

Som jeg ikke helt forstår:

- hvorfor jeg begiver mig i indkøbscenter med hele familien i 3 timer, vader hele butikken rundt i mens solen skinner udenfor?-det kunne vi måske have brugt en regnvejrsdag på....Men hvornår kommer den lige......🤔

-På vej i bilen mod indkøbscenteret, hvor vi taler om, hvad vi skal have købt udbryder mellemste datter:" jeg kan godt blive model med mit tykke hår...Modeller har altid tykt hår."
Mellemste søn:" så skal du også være tynd.."
Yngste datter:" jeg er tynd,så jeg kan blive model...."
Model........hvor kom den fra, nu var vi lige ved samel-selv- møblerne??

-Eller hvordan der kan være så mange forskellige mennesker samlet under et tag(tænker her centerets tag)Jeg kan blive fuldstændigt opslugt af at kigge på mennesker og forestille mig hvordan de er.(er det bare mig der har det sådan?????)
Ser de sure ud eller smiler de, hvilket tøj har de på,er de tykke/tynde.Har de en dårlig hårdag ,tykt hår/tyndt(jeg har selv tyndt hår og har et lidt anstrengt forhold til det.Synes jeg er den eneste i verden der har så tyndt hår......)
Når jeg så står der opslugt af egne tanker(kan manden godt få et lidt anstrengt udtryk i ansigtet, fordi vi ikke rigtig kommer nogen vegne) så prøver jeg at kaste mig ind i indkøbs kampen,putter lidt i vognen(tilbud forstås) indtil manden min siger"tæppe...............................? Hvad skal vi med et tæppe? Vi har 10 derhjemme...... Jamen det er jo billigt og vi kan bruge det til camping forsøger jeg at retfærdiggøre mit impuls putte i vognen ting... Men vi har jo ikke brug for det kommer det opgivende fra den hårdtprøvede ægtemand.Ikke nok med han skal styre 4 unger i biksen,men nu også en  forstyrret kone(er det mon derfor han helst selv vil handle??????)

- Har I tænkt på mange mennesker faktisk ser lidt sure ud meget af tiden(tror nu ikke de er det eller..... og meget af tiden er måske også lidt overdrevet,da jeg jo kun ser et split sekund af en hverdag/liv) fordi mundvigene kommer til at pege mod jorden.Det fysiologiske med hensyn til ansigts musklerne bliver slappe med alderen er jo en ting,(jeg har nu også stødt på mange unge med mundvigende pegende mod jorden) men som med andre muskelgrupper kan de(musklerne i ansigtet altså) vel trænes og holdes ved lige.Jeg kunne måske selv give det et forsøg..............
(Jeg ved godt livet ikke kun er til at smile af,jeg har mødt nogle bumbs undervejs,men et smil hjælper nu det hele lidt på vej, har jeg erfaret )

- Hvordan kan man være ansat i en servicebranche uden at smile til kunderne?(her tænker jeg ikke specifikt på indkøbscenteret vi handlede i,nærmere en oplevelse på ferien),ja, i det hele taget være i en branche, hvor man har med mennesker at gøre og ligne en sur citron eller i hvert fald se ud som om det her gider man bare ikke.-Også selv om denne kunde virkelig har forsøgt med tricket mundvigene opad??
Har det noget at gøre med hvor i landet man befinder sig ? Nej,vel eller...........
Ja, der er så meget jeg ikke forstår, men måske handler det hele heller ikke om at forstå........

                             Rigtig dejlig tænksom dag til Jer♡

2 kommentarer:

  1. Sikke et skønt indlæg! :-) Det er nok meget godt, at vi ikke forstår alting. Jeg kender godt det dér med at lade tankerne flyve og tænke på de mest mærkelige ting i en helt almindelig hverdagssituation.
    Smil fra mig. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange Tak Christina😊
      Nej,det er ikke alt vi skal forstå og heldigvis for det😊
      Dejlig dag til dig💥

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....