torsdag den 29. marts 2018

Hjemmegjorte påskeæg♡

Hold da op hvor vinden bider idag, var i haven for at finde grene fra min troldhassel og det var susme koldt. Jeg er virkelig så taknemlig for at mit arbejde foregår indendørs i hvert fald her i den kolde årstid.Om sommeren kunne det såmænd være skønt at kunne gå ude i det fri og arbejde;0)

Grenene skulle jeg bruge til at hænge mine æg på. Jeg og yngste datter har været ved at lave selvhærdende ler( På denne skønne blog Eponas Dagbog finder du opskrift på leret samt andre skønne kreative ideer)

Nu ville skæbnen at vi ikke havde så meget natron(havde skimmet opskriften,tjekket i skuffen at der var det vi skulle bruge men,men, her kommer så det springende punkt,det punkt der nok også er skyld i(eller i hvert fald delvis skyld i )at manden og jeg ikke samler Ikea skabe eller andet sammen.Mand læser grundig brugsforvirringen og tjekker alt er der,jeg skimmer hurtigt,kigger på delene og går igang.Det harmonerer bare ikke.... Må nok erkende det der med at skimme er ikke altid nok;0)
Så der stod vi så yngste datter og jeg spændte og klar til at gå i gang,men natronbøtten kun halvfyldt. Derfor måtte vi lave en lidt mindre potion ler,hvilket jo så gjorde at der ikke kunne laves så mange æg eller andet sjovt.
Lidt blev det til og nu da depotet er fyldt op med natron igen,så vil vi forsøge (fridagene ligger bare og venter på at blive brugt😊) med en lidt større portion.

Vi lavede mønster med en blonde, vintergækker blev også brugt til pynt.
Æggene pynter så fint på troldegrenene.

                                                  God aften♡

6 kommentarer:

  1. Nydelige påskeegg. Jeg liker veldig.
    Hilsen til deg.
    God påske. Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og velkommen her på bloggen😊
      Vi skal helt klart have lavet en portion ler mere og lege videre.
      God påske til dig🐣

      Slet
  2. Fine påskeæg i har fået lavet sammen og vejret er jo lige til de indendørs sysler. I denne kulde foretrækker jeg også at tulle rundt inde. Her er der ikke kommet sne, men føj det er koldt.
    Idag vil jeg bage knækbrød, bruge det skabet byder på, da der også mangler lidt af hvert, men jeg trænger til lidt godt og sundt til min the.
    Rigtig god påske til dig og din familie

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis.Synes vinden stadigvæk er meget vinterkold,men heller ingen sne her.
      Hjemmelavet knækbrød er bare mums.Manden min lavede noget for snart længe siden og det var super lækkert.😊
      Også en rigtig god påske til dig🐣

      Slet
  3. Ups, det lyder velkendt :D Jeg er også en "skimmer" - for vi skal jo i gang :D
    Trods mangel på natron er det super fine æg I har fået lavet :D
    Forsat god påske til jer

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak:0)
      Lige præcis-vi skal jo i gang,har simpelthen ikke tålmodighed til at vente;0)
      Fortsat god påske til dig🐣

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....