onsdag den 12. juli 2017

Ferie afslapning:0)

Vi er gået total i ferie mood herhjemme hos os-og det er bare skønt og tiltrængt.

Børnene får løbet(alt efter alder og motivation;0)Mellemste datter har et ønske om at komme på et bestemt hold(fodbold-i en bestemt række) så konditionen bliver holdt ved lige. Mindste mand spæner efter de andre bare for sjov,så ja, det er meget individuelt. Det vigtigste er at det er helt frivilligt om og hvor langt man løber.

Jeg har syslet lidt med en klud(endnu en;0) det er snart slut med mit rest bomuldsgarn,tænker det er dejligt at få brugt resterne til noget nyttigt.

Denne gang har jeg bare hæklet stangmasker,den er nu ikke blevet helt lige,kluden,men tænker at mit køkkenbord er ret ligeglad med evt. skævheder bare den kan tørre bordet af;0)
(øvelse gør mester-håber jeg;0)

Min udfordring er at jeg har svært ved at knække koden på opskrifterne,synes ikke det jeg forsøger at lave, kommer til at ligne det jeg gerne vil have det til.
Jeg har før forsøgt med hækling,men den smule jeg har lavet har ikke været efter en opskrift(kun enkelte),men bare lige ud af "landevejen" eller som jeg har tænkt det må være.Måske jeg skal gøre endnu et forsøg på at knække opskrift koden her i ferien.


Lige et billede af en bomuldsklud som ikke bare er en klud.Den er godt nok lidt gammel og slidt nu.

Jeg fik den af en ældre dame som var blind,men alligevel formåede at strikke og hækle,det er da imponerende.(-så klager jeg over mine udfordringer mht opskrifter,hmmmm;0)

                                                          God dag

6 kommentarer:

  1. Jeg synes den er fin! Og den bliver alligevel skæv af vask og vridning ;) Selv har jeg også først lært at hækle "rigtigt" samt følge en opskrift for nylig, men det er lidt sjovere og mange flere muligheder når man kan. Bare bliv ved :)
    Imponerende med den blinde dame - rigtig fin klud

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak,hvor er du sød😊men ja,du har ret, når den først bliver brugt ligger man ikke så meget mærke til skævhederne😉
      Jeg fortsætter med at øve og håber på det bedste(jeg har ikke altid den største tålmodighed)
      Ja,hun var bare dygtig og bare sådan et positivt menneske😊

      Slet
  2. Sørme skønne feriesysler. Og sikke nogle fine klude - både den skæve og den "blinde". Jeg har selv (sommetider) haft glæde af youtube til at knække hæklekoder. Måske du kan bruge det tip? Og ellers har jeg bare givet op - det går også fint ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps,det er skønt at være helt nede i gear.
      Jeg har været inde og lure,nu må jeg se hvor langt evnerne rækker😉

      Slet
  3. Jeg kan heller ikke hækle og har i lang tid forsøgt og øvet mig. Jeg sys det at strikke er meget sjovere. Men er imponeret over de fine mønstre man kan hækle. Derfor øver jeg fortsat at hækle. You tube er en god hjælp. Eller videoerne på drops...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også der nogle super flotte hækle mønstre, jeg gerne vil lære at lave.
      Har været på Drops....Jeg øver videre😉

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...