mandag den 24. april 2017

Fantastisk og fængslende weekend

-Det er hvad denne weekend har været.
Vi har nemlig  været en tur i fængsel..........
Et fængsel som ganske vist ikke længere fungerer som et fængsel nemlig Horsens Statsfængsel. Der i 2012 åbnede som museum.
 -Manden min er opvokset i Horsens og jeg i en lille by tæt derved,så vi kan huske da det fungerede som fængsel.Faktisk var det lidt skræmmende dengang med de store bygninger og uvisheden om hvad der foregik bag murene. Det kunne vi så få et lille indblik i går, da vi sammen med børnenes klasse(forældre og søskende) kiggede indenfor murene.(alle kom ud igen;0)
-Jeg tænker det var rigtig spændende at se museet. Ældste søn(som er meget historie interesseret )fik meget ud af det,men for de yngre børn kunne det godt knibe med koncentrationen og interessen.

Men helt sikkert et besøg værd,hvis man er i området.




                                            God aften 😊♡

4 kommentarer:

  1. Jeg forstår de unge. Tror heller ikke jeg kunne svinge mig op til at nyde sådan en oplevelse/tur, medmindre der blev afholdt en koncert eller lign.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var faktisk interessant at høre om de forskellige skæbner.Det var helt tilbage til tugtshusfangerne,modstandsfolk til vores tids fanger/indsatte.
      Tænker mange havde en kummerlig opvækst.
      Men ja,det var vist mest for os voksne.😊

      Slet
  2. Nu får jeg endnu mere lyst til at se det indefra! Det må på listen over sommerferie ønsker. Har kun været der ifbm. middelalder festival, hvilket også er en dejlig oplevelse, men har aldrig været inde bag murerne. Spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en rigtig god tur,men det er nu altid hyggeligt, når vi er afsted til klasse eller skolearrangement.
      På museet var der meget som var beskrevet,hvilket nok også gjorde at de mindste mistede koncentrationen.
      Men også mulighed for at lytte til flere beretninger og selvfølgelig se cellerne.
      Kan forstå de er ved at lave en Carl August Lorentzen tunnel som skal være færdig her i maj 2017.
      God dag til dig:0)

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Strik nederdel 🧶

 Jeg fik slet ikke vist den færdige nederdel her på bloggen. Den er strikket i restegarn og ud fra eget mønster. De små stropper er også str...