mandag den 16. januar 2017

Lidt om "bånd"

Afslutningsvis på en uge hvor det for mig bla har handlet om at afprøve lidt knytning i forskellige materialer.  Skal indlægget i dag også handle om knyttede bånd, men nogle helt anderledes bånd end dem jeg har benyttet hele ugen.
Nemlig de bånd som man fra fødslen knytter til sine børn.
Et usynlig bånd som altid vil være der, men som med tiden ændre form og længde i takt med at de bliver ældre.
Jeg ved godt vores børn kun er til låns, men alligevel synes jeg det er en hård proces,når de skal til at flytte hjemmefra.
Og ja, det er ganske vist og helt bestemt sandt min "lille" pige er nu flyttet hjemmefra.
Det var med blandende følelser, tårer i øjnene, en klump i halsen og en vemodig følelse af at en epoke er slut, da vi sagde farvel, samtidig med er jeg også glad på hendes vegne og stolt over at hun er min datter.
Nu sidder der nok nogen og tænker nu må hun da tage sig sammen.Til Jer kan jeg kun sige.................. BARE VENT TIL DET BLIVER JERES TUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!😢
Ældste pigen synes vist også hendes mor var lidt tosset,vi ses på onsdag igen og ja, selvfølgelig skal vi ses, men når hun nu kommer hjem er det jo på besøg (det lidt svært at forklare og måske er det fordi hun er den første der forlader reden...........)
Hvor blev tiden lige af?????. Kan stadigvæk se hende klatre i reolerne,træer eller andre høje tingester.Hendes karten rundt sammen med veninden imens de lavede sunts(en overgang var vi helt sikre på veninden ville blive stuntkvinde i hendes fremtidige liv.Den genre har hun dog ikke slået ind på,0)

Ældste pigen er nu 21 somre(ligeså vintre)er en skøn,betænksom og dejlig kvinde, som vi håber alt det bedste for😊💜

Det er nu stadigvæk lidt tomt, værelset,  men ved det bliver kortvarig da ældste søn står på spring for at flytte ind 😉

                                           Tanker herfra♡

7 kommentarer:

  1. Ja, det gælder bare om at nyde dem alt det man kan mens de er herhjemme. Håber hun falder godt på plads i sine nye omgivelser og at tomrummet ikke bliver alt for hårdt. KH D

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis😊 for når man lige i et split sekund er uopmærksom er de blevet store og klar til nye udfordringer.😉

      Slet
  2. Av. Jeg kan mærke følelsen helt nede i maven. Tænk ikke længere at skulle følge med i hverdagen - sikke en vild tanke og sikke et savn. Selvfølgelig er du stolt. Og selvfølgelig er hun stadig dit barn. Puha - lige nu er jeg glad for at der er MANGE år til jeg skal give slip ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan jeg godt forstå.
      Godt alle børnene ikke flytter hjemmefra på samme tid😊

      Slet
    2. Av, jeg kan virkelig også godt mærke den! Jeg synes slet ikke du er spor pyldret/tosset, det er lige før jeg selv vander høns blot ved tanken....

      Slet
  3. Åhh ja, der skabes et underligt hul i en, når børn flyver fra reden, men den er...som hos dig, fyldt med stolthed og der kommer helt nye oplevelser/opdagelser/følelser i den kommende tid, skal jeg hilse og sige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en lidt ambivalent følelse. På den ene side vemodigt og hårdt, men også en glæde over at det går hende godt og er hun er glad og spændt på alt det nye😊

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Strik nederdel 🧶

 Jeg fik slet ikke vist den færdige nederdel her på bloggen. Den er strikket i restegarn og ud fra eget mønster. De små stropper er også str...