lørdag den 1. marts 2014

Inklusion!!

Inklusion i folkeskolen-forældrenes rolle! -oplæg samt drøftelse bagefter var aftenens beskæftigelse i går.
"Inklusion handler om at der skal skabes et klasserum, så alle eleverne i klassen kan føle sig inkluderet og som en del af fællesskabet".-Den danske ordbog.

Mødet handlede ikke om inklusion er en god ide eller ej(det er jo ligesom bestemt på højere plan at det er sådan man vil arbejde med børnene i både skole og dagtilbud)Men om hvad inklusion er og hvad vi som forældre kan gøre for at støtte op omkring børnene, så alle er en del af fællesskabet.

Grund ideen er rigtig god for selvfølgelig har alle brug for at være en del af et fællesskab(- og ikke føle sig uden for og forkert) og dejligt hvis der kan tages hensyn til de individuelle behov.Jeg ser det også som positivt at forældre bakker op om at at være positive og støttede for børnene
Hende som lavede oplægget (fra kommunen)lovede også at der var sat penge af til det(det er i sig selv jo en vigtig og positiv detalje;0)for at videre uddanne lærerne.
-Jeg er spændt på at se hvad der sker i praksis(tænker der jo tit er forskel på teori og praksis)
                                                           (Fra videnscenter for inklusion)


-Hvad synes I andre? er inklusion et hit eller det modsatte???

Det er snart weekend(i hvert fald for nogle)Jeg napper lige et par arbejdsdage mere inden jeg holder fri:0)

God aften:0)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Genbrugs projekt.🩷

 Vi har længe haft en slagbænk, som jeg engang  har fået af en kær veninde.🩷 Selve slagbænken er præget af patina og det kan jeg godt lide....