torsdag den 20. februar 2014

Børnearbejde!!!!!!

Lige som jeg skulle til at gå i seng i går aftes,blev jeg fanget af et program om børnearbejde i Bangladesh på Dr2.Det er selvfølgelig ikke første gang de viser børnearbejde,men jeg bliver meget berørt hver gang.
- 4,7 millioner børn bare i Bangladesh er nødt til at arbejde for at familien kan overleve. Mange starter i skolen,men må holde igen for at arbejde.
-Det var børn ned til 7 års alderen som bar mursten på hovedet 8-10 stk.(de vejede 2kg pr.stk) i 12 timer og børn der bar jernrør eller stod ved en larmende maskine.
-De fik rynker i ansigtet af støvet og den tunge vægt af murstenene,sår,oliepletter på huden der ikke kunne komme af,støv i lungerne ect.(hmmm,mine børn brokker sig bare de skal tømme opvaskemaskinen!!!!!)
 -Jeg ved godt der desværre er mange flere børn der arbejder i hele verden.Ville ønske man kunne hjælpe dem alle til bedre vilkår at vokse op under,men er godt klar over at det er et helt samfund/verden der skal tænke og handle anderledes og selvfølgelig også have midlerne til at forandre vilkårende for/sammen med de fattige.Heldigvis bliver der også samlet penge ind og jo mere opmærksom vi alle bliver på problemet,jo,mere hjælp,meeeeeeen der er lang vej endnu.............................................!!!!


God og tænksom dag til Jer:0)

2 kommentarer:

  1. Tak :o) Og ja, det er så ærgerligt og barskt at goderne er fordelt så skævt. Ville ønske det anderledes og bidrager det jeg kan.

    Fx. faldt jeg over dette indlæg hos Maren i går:
    http://marensblog.dk/doit/
    ... og der blev straks gået til lommerne! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det er virkelig trist med trist på.-Men jo flere der er opmærksomme på problemerne,jo flere kan/vil forhåbentlig hjælpe.
      kh Laila.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Påske- værtindegave 🧶

 Vi går med hastige skridt mod påske. Hvis du evt. skal til påskefrokost og skal have en værtindegave med, kunne en påskekurv med reste garn...