lørdag den 12. oktober 2013

Endnu en gang .........

er tiden løbet fra mig,har haft fri i et par uger og stor nydt det.Nu er efterårsferien så lige på trapperne,skolebørnene har været ude og løbe det årlige motionsløb i skolen(mine 4 stk. løb 59,5 km til sammen,hvilket jeg syntes er super flot) og nu er den velfortjente ferie begyndt:0)Tobias nappede også lige en fodboldkamp her til aften,så motion har han fået nok af i dag.
Jeg har heldigvis også fri i næste uge, så der skal hygges:0)

Grunden til at tiden denne gang er løbet fra mig er at vi jo er i gang med at lave værelser ovenpå,men da det også kommer til at indbefatte nyt bryggers,gang,viktualierum (og på (langt ud i fremtiden) sigt også køkken og badeværelse;0) ja,så er der nok at se til.
Lige nu er gulvet i vores gang,bryggers og et værelse gravet op (samt en lille kælder som nu er fyldt op)og vi må benytte gangbro for at komme på toilettet.

Altså, må sige jeg glæder mig til der er støbt gulv igen;0)Meget af tiden går med at rydde op og ikke mindst at gøre rent efter murstøv og sand(skulle næsten tro Sahara er rykket ind i vores stue;0)

På den kreative front er jeg blevet færdige med huer til tre stk,Mathias's blev lidt lille,han ligner Lille Per, når han har den på,så der skal laves en ny;0)Måske fordi de er strikket efter "øjemål og på sådan cirka." Strikket af uld garn,med dobbelt garn ved ørene, så den er lun mod kulden.Rib forneden ellers bare glat strik for resten.
(En lille dreng som nu er blevet så stor,han selv vil bestemme,hvornår der skal tages et billede;0)

                                        (To fjollede tøser,med varme huer:0)

Kan læse(på bloggen *LLL&CO*) at det er garn dag i dag(kendte ikke til begrebet før nu),Jeg skal begynde med at strikke en nederdel til mig selv i aften.Glæder mig:0) Hvad med dig,hvad har du gang i af garn syslerier?


God efterårsferie til Dem som er så heldige at have dette;0)

2 kommentarer:

  1. Dejlige lune huer du har fået strikket og jeg synes da det er helt fantastisk, at du kan finde tiden til strik, når huset får så stor en omgang. Kæmpe arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja,det er og bliver i lang tid fremover et kæmpe arbejde,men også rigtig godt, når vi er færdige:0)Strikke tiden eller sysle tiden er om aften, når børnene er kommet i seng(så hedder det mig/min tid;0)
      knus.

      Slet

Tak fordi du læser med her på bloggen.Skriv gerne en kommentar -det er så hyggeligt 🌷

Strik nederdel 🧶

 Jeg fik slet ikke vist den færdige nederdel her på bloggen. Den er strikket i restegarn og ud fra eget mønster. De små stropper er også str...